فتومونتاژ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید تنها وبلاگ آموزشي اصول تصويرسازي براي هنرجويان گرافيك و تصويرساز اميدوارم مورد استفاده هنرجويان جوان قرارگرفته باشد. ليلا رخشي قاضياني بابيش از بيست سال سابقه هنري در هنرها تجسمي وفعاليت در زمينه گرافيك ، نقاشي ، عكاسي ، تصويرسازي شركت در جشنواره و برپايي نمايشگاه انفرادي و گروهي دررشت ، اراك ، تهران






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
122

آمار مطالب

:: کل مطالب : 110
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 15
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 15
:: بازدید ماه : 27
:: بازدید سال : 98
:: بازدید کلی : 5816

RSS

Powered By
loxblog.Com

اصول تصويرسازي

فتومونتاژ
سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت 8:54 | بازدید : 996 | نوشته ‌شده به دست ليلارخشي قاضياني | ( نظرات )

عكاسان هنرمند و هنرمندان طراح گرافيك و تصويرساز از اين پديده نوظهور ارزشمند در كارهاي تخصصي خود بهرمند شدند . ايجاد تصاوير واقع گرا ، سورئال و تركيبي به كمك عكاسي و تكنيك هاي آن ميسر شده بود . طراحان گرافيك در طراحي پوسترها ، بيلبردها وآثار تصويري تبليغاتي خود از عكس بيشترين بهره را برده اند . باظهور فن آوري ديجيتال در اواخر قرن بيستم ، به كارگيري عكس هاي تركيبي براي پيام رساني درآثار گرافيك نه تنها گستردگي قابل توجهي يافت بلكه كيفيت اجرائي آثار به صورت شگفت انگيزي افزايش پيدا كرد و امروزه طراحان گرافيك كمتري را پيدا مي كنيم كه از اين روش پيشرفته در طراحي خود استفاده نكنند . به كمك فتومونتاژ مي توان بسياري از دغدغه هاي سياسي ، اجتماعي ، فرهنگي ويا هنري را با به هم زدن مفاهيم عادي كه در ذهن ما شكل گرفته ، به صورت پيامي محكم و تاثير گذار مطرح كرد . پيامي كه چه بسا نتوان در ساعت ها سخنراني و يانوشتن كتاب و مقالات مختلف مطرح نمود .  فتومونتاژ براي توليد محصولي سوررئال و فرا واقع گرايانه بسيار مناسب است و تمام حد و مرزها و محدوديت ها را مي شكند وبي نهايت محصول جديد و خلاقانه مي توان از آن توليد كرد، چرا كه نه پايبند قانون خاصي است و نه مرز و انتهايي دارد .

شيوه اجرا

فتومونتاژ همانگونه كه از نامش پيداست به معناي تركيب تصاوير و ايجاد مفهومي جديد و يا خلق تصاويري فراواقعي است . ايجاد مفهومي غير واقعي و يا اصطلاحا غلط و غير ممكن براي ميخكوب كردن مخاطب و به فكر واداشتن او از شگردهايي است كه به كمك فتومونتاژ ممكن شده است . براساس آنچه بيان شد ، ايده خلاق ،آشنايي زدايي و نوآوري در اين تكنيك حرفه اي نقش اصلي را بازي مي كند .

                                                     



144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: